Contact
Contact

Praktijk De Kruisbaan
Schrieksesteenweg 2c
2580 Putte.
Toegang tot de parking en ingang van de praktijk via het straatje aan de zijkant, namelijk Steekheide.
Dichtstbijzijnde bushalte van De Lijn: ‘Putte Tinstraat’ thv verkeerslichten op Leuvensebaan
© 2025 Praktijk De Kruisbaan. All rights reserved
Wachtdienst
Wachtdienst
Noodnummers
In geval van (medische) urgentie, bel steeds:
- Medische hulpdiensten: 112
- Medische bijstand + brandweer: 100
- Politie: 101
- Brandweer: 112
Wachtdienst
De wachtdienst werkt alleen op afspraak na telefonisch contact.
Op weekdagen (maandag tot donderdag) is er een georganiseerde wachtdienst via de huisartsenwachtposten.
Vanaf 18u ’s avonds tot 23u kan u terecht in de huisartsenwachtpost regio Heist,
tussen 23u en 8u ’s ochtends kan u terecht in de huisartsenwachtpost Pallieterland.
Tijdens het weekend (vrijdagavond 18u00 – maandagmorgen 8u00) en op feestdagen (vanaf 18u00 dag voor de feestdag tot 8u00 dag na de feestdag) kan je bij dringende medische problemen terecht in de huisartsenwachtpost van Heist op den Berg:
- Telefoonnummer: 1733
- Adres regio Heist: Mechelsesteenweg 70, 2220 Heist op den Berg
- Adres Pallieterland: Transvaalstraat 42, 2500 Lier
- Website: www.wachtpostheist.be
Apotheek van wacht
De dichtstbijzijnde apotheek van wacht kan u terugvinden via:
- Website: apotheek.be
- Telefoonnummer: 0903 / 99 000 (verplicht tussen 22u00 – 9u00; €1.50/minuut)
Opgelet, voor elke prestatie gedurende de wachtdiensturen mag uw apotheker een wettelijk bepaald wachtdiensthonorarium aanrekenen. Wil u hierover meer weten, raadpleeg dan de infopagina.
112 app
De app 112 BE vormt een nieuwe mogelijkheid om de noodcentrales snel en makkelijk te contacteren wanneer je in nood bent en/of dringend hulp nodig hebt van brandweer, ambulance en/of politie in België.
Meer informatie kan je vinden via deze link.
Uiteraard blijven de noodcentrales ook bereikbaar via vaste telefoon en gsm.
Noodnummers: praktische informatie
Veel mensen voelen zich onzeker wanneer ze een noodnummer dienen te bellen. We bevinden ons op dergelijk moment vaak reeds in een stressvolle situatie, waarbij we soms twijfelen en ons erg ongemakkelijk voelen.
Om hieraan tegemoet te komen, kan je via deze link de nodige praktische informatie terugvinden.
Zo wordt er omschreven welk noodnummer wanneer dient gebruikt te worden, welke informatie we dienen mee te delen aan de lijn, … .
Overige nuttige telefoonnummers__PRESENT__PRESENT
Anonieme Alcoholisten Vlaanderen | 03 / 239 14 15 |
Antigifcentrum | 070 / 245 245 |
Brandwondencentrum | 02 / 268 62 00 |
Child Focus | 116 000 |
Diabetes Infolijn | 0800 / 96 333 |
Druglijn | 078 / 15 10 20 |
Holebifoon | 0800 / 35 445 |
Kankerfoon | 0800 / 15 802 |
Kind en Gezin | 078 / 150 100 |
Rode Kruis | 105 |
SOA- en Aids-telefoon | 078 / 15 15 15 |
Tabakstop | 0800 / 111 00 |
Tandarts van wacht | 0903 / 39 969 (€1.50/minuut; weekend en feestdagen) |
www.tandarts.be/wachtdienst | |
Zelfmoordpreventie | 0800 / 325 123 of 02 / 649 95 55 |
© 2025 Praktijk De Kruisbaan. All rights reserved
Uw online dossier
Uw online dossier
Digitalisering trekt zich door in alle facetten van ons leven.
Zo ook in het eigen beheer/opvolging van uw medische dossier.
Er zijn meerdere kanalen via dewelke je je eigen medische dossier kan opvolgen, namelijk:
Helena platform
Helena is een beveiligde omgeving voor al uw medische documenten. Op deze manier is het mogelijk om op een veilige manier te communiceren tussen zorgverleners en patiënt.
Via dit platform kan je rechtstreeks documenten van je huisarts ontvangen (vb. digitale voorschriften, medische attesten, laboresultaten, …) conform de privacywetgeving.
Verder vind je hierop tevens je medische voorgeschiedenis, medicatie-schema en toegediende vaccinaties op terug.
CoZo platform
Het Collaboratief Zorgplatform is een digitaal samenwerkingsplatform tussen zorgverleners en zorginstellingen dat toelaat om snel en veilig medische gegevens uit te wisselen en te delen.
Het platform is gegroeid vanuit een open visie op de zorg van de toekomst, met respect voor de eigenheid van elke partner en met zorg voor een maximale bescherming van de privacy van de patiënt.
Er bestaat ook een CoZo-app voor de smartphone, dewelke beschikbaar is via Google Play Store en de Apple App Store.
MijnGezondheid platform
Op MijnGezondheid.be vindt u uw online gezondheidsportaal, ook wel ‘Personal Health Viewer’ genoemd. Via deze centrale toegangspoort krijgt u zicht op verschillende persoonlijke gegevens over uw gezondheid en over gezondheid in het algemeen.
Het bevat informatie over vaccinaties, medicatieschema, registratie orgaandonatie, geregistreerde wilsverklaringen, resultaten bevolkingsonderzoeken, …
__PRESENT
Nexuzhealth
Mynexuzhealth is een beveiligde website en app voor patiënten van nexuzhealth-ziekenhuizen.
Via deze weg krijgt u inzage in uw medische dossier van deze ziekenhuizen.
Zo krijgt u een overzicht van uw afspraken, facturen, onderzoeken, beeldvorming, raadpleging, ziekenhuisopname, …
Vitalink
Vitalink is een systeem waarmee digitale gegevens over patiënten eenvoudig en veilig kunnen gedeeld worden. Het bevat informatie over vaccinaties, medicatie, bevolkingsonderzoeken en samenvatting van het patiëntendossier van de huisarts.
Het is ontwikkeld door de Vlaamse overheid en wordt beheerd door zorgverleners en patiënten. Het werkt met strenge veiligheids- en privacygaranties.
Zorgverleners gebruiken Vitalink via hun eigen softwarepakketten, de patiënt kan zijn gegevens consulteren met de MyHealthViewer.
© 2025 Praktijk De Kruisbaan. All rights reserved
Nieuws
Nieuws
ICE
In Case of Emergency: plaats onder contactpersonen in je GSM één contact met de letters ‘ICE’.
Sla onder deze naam het telefoonnummer op van de persoon die kan bereikt worden in geval van nood. Vergeet niet het nummer op te slaan met de internationele code (‘+32’ in plaats van ‘0’ voor het zonenummer) gevolgd door het telefoonnummer.
Je kan ook een ICE Card opstellen en die in je portefeuille bewaren, bij een ongeval of door water kan je GSM immers stuk raken!
Deze ICE-code is internationaal gekend bij politie, brandweer, dokters en ambulancediensten zodat zij snel kunnen opzoeken wie er moet gecontacteerd worden in geval van nood.
Op die manier hoeft niemand je contactpersonen te doorzoeken om iemand te kunnen bereiken.
Mazelenvaccinatie
In 2016 kan wie tussen 20 en 45 jaar oud is, zich gratis laten vaccineren tegen de mazelen.
Deze zeer besmettelijke infectieziekte kan ernstige gevolgen hebben. Het is dus zeker de moeite om na te gaan of je voldoende beschermd bent: Klik hier.
Nucleair ongeval
De kans op een nucleair ongeval is miniem, maar niet onbestaande in ons land. Daarom vindt de overheid het belangrijk om ons, als inwoners, hiervan op de hoogte te brengen en starten ze een campagne.
Bij een ernstig ongeval op een nucleaire site kan je immers worden blootgesteld aan verhoogde dosissen straling, die kunnen leiden tot allerlei ziektebeelden. Je kan je daartegen beschermen met eenvoudige maatregelen, zoals zo snel mogelijk schuilen in een gebouw of het innemen van niet-radioactieve jodiumtabletten. Deze tabletten verzadigen je schildklier met dit niet-radioactieve jodium en verhinderen op die manier dat je schildklier radioactief jodium opstapelt, waardoor de ziektebeelden mogelijks ontstaan.
Putte en omgeving valt niet binnen een nucleaire noodplanningszone, waardoor het niet noodzakelijk wordt geacht niet-radioactieve jodiumtabletten standaard in huis te halen.
Een aantal kwetsbare groepen (o.a. gezinnen met kinderen tot 18jaar, zwangere vrouwen, vrouwen die borstvoeding geven) kunnen vanaf 06/03/2018 deze tabletten gratis verkrijgen in elke apotheek. Deze tabletten zijn minimum 10jaar houdbaar als ze correct worden bewaard.
De tabletten worden bij een nucleair ongeval NOOIT op eigen initiatief ingenomen, maar enkel zo de overheid dit adviseert (via radio, televisie, officiële websites, sociale media, …) en meedeelt wie ze best inneemt en wanneer.
Meer informatie kan je terugvinden via deze link.
Tekencheck
Teken leven overal: in je tuin, in de duinen, in het bos, … . Ze kunnen zich vastbijten in je huid en zo kan je ziek worden.
Wat kan je doen om de ziekte van Lyme te voorkomen?
1. Controleer jezelf en anderen op teken(beten) nadat je in de natuur bent geweest.
2. Vind je een teek? Verwijder hem dan rustig en in één beweging of ga naar de huisarts.
3. Volg een maand lang de symptomen op. Ga naar je huisarts bij problemen.
Lees alle details op deze website. Voorkom dat je ziek wordt!
Vaccinatie tegen tekenencefalitis is te overwegen bij een reis met buitenactiviteiten naar bosrijke streken in Centraal-Europa (Beieren, Oostenrijk, Zwitserland, Balkan) en in heel Oost-Europa.
Deze vaccinatie beschermt niet tegen de ziekte van Lyme, die ook wordt overgebracht door teken, gezien hiervoor geen vaccin bestaat.
Meer informatie omtrent vaccinatie en preventieve maatregelen kan je terugvinden via deze link.
Elektronisch getuigschrift
Voortaan zullen de getuigschriften voor verstrekte hulp elektronisch worden doorgestuurd naar je ziekenfonds.
Aan de betaling verandert er niets: je betaalt, net zoals voordien, je raadpleging aan de huisarts. Van de arts krijg je een betalingsbewijs mee.
Op deze manier hoef je zelf geen attest meer binnen te brengen bij je ziekenfonds en zal je automatisch het bedrag terugbetaald krijgen.
Meer informatie kan je terugvinden via deze folder of deze link.
Vaccinatie pneumokokken
Pneumokokken zijn een groep bacteriën die een zeer gevarieerd ziektebeeld kunnen geven gaande van een lichte luchtweginfectie tot ernstige longontsteking, hersenvliesontsteking en bloedvergiftiging.
Een behandeling met antibiotica is noodzakelijk bij ernstige infecties.
Deze bacteriën wordt van mens tot mens overgedragen via fijne druppeltjes (door hoesten, niezen, …). Sommige veroorzaken gemakkelijker ernstige infecties, daarom werd hiertegen verschillende vaccins ontwikkeld.
Vaccinatie tegen pneumokokken maakt deel uit van het basisvaccinatieschema voor baby’s, peuters en kleuters.
Bovendien is het vaccin aangewezen voor kinderen, jongeren en volwassenen die een verhoogd risico hebben op een invasieve pneumokokkeninfectie. Het gaat hierbij onder andere om:
– personen met stoornissen van de immuniteit
– personen met problemen aan de milt, sikkelcelanemie en hemoglobulineproblemen
– personen met een lek van het hersenvocht of oorimplantaat
– personen met een bijkomende aandoening zoals chronisch hartlijden, chronisch longlijden of rokers, chronisch leverlijden of zwaar alcoholgebruik, chronisch nierlijden, … .
Het vaccin is tevens aangewezen voor alle personen ouder dan 65 jaar.
Reisadvies
De meest recente en correcte informatie over reizen naar het buitenland kan u terugvinden via volgende websites van de overheid: lees hier.
Gezien de frequente aanpassingen, gelieve steeds zo kort mogelijk voor vertrek de huidige richtlijnen in het land van aankomst te controleren.
Wachtdienst
Vanaf 02/11/2022 veranderen er enkele zaken voor de wachtdienst.
Het oproepnummer verandert naar 1733, het oude nummer zal niet meer gebruikt worden.
Er wordt op afspraak gewerkt, afspraak kan alleen telefonisch gemaakt worden.
Openingsuren wachtpost:
– weekend: vanaf vrijdagavond 18u tot maandagochtend 8u.
– feestdagen: vanaf 18uur de avond voor de feestdag tot 8u de ochtend na de feestdag.
– weekdagen: maandag tot en met donderdag is huisartsenwachtpost regio heist open van 18u tot 23u.
Tussen 23uen 8u kan u terecht in de huisartsenwachtpost Pallieterland te Lier.
Meer info: www.wachtpostheist.be
Informatie patiënten zonder huisarts
Als huisartsen van Putte – Beerzel – Grasheide – Peulis hebben we een aantal afspraken gemaakt, zodat u als patiënt een huisarts vindt en zodat wij als huisartsen een goede zorg kunnen blijven verzekeren.
Hebt u geen huisarts?
Elke huisartsenpraktijk heeft een deel van de regio toebedeeld gekregen. Om te weten in welke praktijk u zich als patiënt nog kan inschrijven, kan u via mail of telefonisch contact opnemen met een huisarts in uw buurt.
Huisbezoeken?
Huisbezoeken gebeuren enkel indien uw huisarts dit medisch noodzakelijk acht of indien de patiënt zich niet kan (laten) verplaatsen. Immers, de beste zorg gebeurt in de huisartsenpraktijk zelf!
© 2025 Praktijk De Kruisbaan. All rights reserved
Privacyverklaring (GDPR)
Privacyverklaring (GDPR)
Versie 1, datum laatste wijziging 25/05/2018.
Bescherming van persoonsgegevens en gezondheidsgegevens
Huisartspraktijk dr. Verschueren hecht groot belang aan de bescherming van uw persoonsgegevens en we verwerken uw persoonsgegevens met de nodige zorg en aandacht voor de veiligheid van deze gegevens. Persoonsgegevens zijn alle gegevens die toelaten dat u als persoon geïdentificeerd kan worden. Huisartspraktijk dr. Verschueren houdt zich aan de wettelijke bepalingen rond de bescherming van persoonsgegevens en de rechten die u als patiënt heeft (waaronder de nieuwe Europese verordening en de wet op patiëntenrechten). De persoonsgegevens en gezondheidsgegevens worden verwerkt door Verschueren Karolien, Leuvensebaan 147 te 2580 Putte en worden enkel verwerkt voor het doeleinde waarvoor ze ingezameld zijn en enkel zolang dit hiervoor nodig is.
Doel van de verwerking
De persoonsgegevens worden door ons verwerkt met als doel het verzorgen van een goede gezondheidszorg, zowel naar preventie als naar diagnose en behandeling toe (AVG artikel 9.1.f). We houden ons aan de wettelijke verplichtingen die ons als zorgverlener zijn opgelegd (AVG artikel 6.1.c), en zijn onderhevig aan het beroepsgeheim (of geheimhoudingsplicht) (AVG artikel 9.3).
Een aantal persoonsgegevens kunnen verder gebruikt worden voor de financiële afhandeling van uw consultatie, voor boekhoudkundige verwerking worden er verder geen onmiddellijk identificeerbare gegevens gebruikt.
Bepaalde gegevens worden ook opgevraagd voor wetenschappelijk onderzoek. Sommige van deze samenwerkingen aan wetenschappelijk onderzoek gebeuren in het kader van wettelijke verplichtingen en kaderen binnen de volksgezondheid.
Uw medisch dossier dient volgens de wettelijke bepalingen 30 jaar bewaard te worden. Overige informatie die niet tot uw medisch dossier behoort, wordt volgens de wettelijk vastgelegde termijnen bewaard of niet langer dan noodzakelijk voor het vervullen van het doel van de verwerking.
Delen van gegevens
De gegevens die we van u verwerken, worden enkel gedeeld in het kader van uw gezondheidszorg met andere artsen of zorgverleners met wie u een behandelrelatie hebt of anders geanonimiseerd gedeeld. Enkel deze informatie wordt gedeeld die noodzakelijk is voor uw behandeling door een andere zorgverlener.
Indien u uw geïnformeerde toestemming hebt gegeven, worden deze gegevens op beveiligde manier digitaal ter beschikking gesteld aan andere zorgverleners. Enkel indien u een behandelrelatie aangaat met deze zorgverleners, zullen zij ook effectief inzage hebben tot uw gegevens.
In het kader van wettelijke verplichtingen zoals terugbetalingen van verstrekte hulp door verzekeringsinstellingen, worden bepaalde gegevens ook gedeeld met uw eigen ziekenfonds, of voor niet-verzekerde patiënten ten laste van het OCMW, met uw eigen OCMW.
Voor medewerking aan wetenschappelijk onderzoek, kunnen er ook gegevens worden verwerkt. Alle verwerkingen gebeuren door instanties die de correcte toelatingen en machtigingen hebben gekregen voor de verwerking van deze gegevens. Gegevens worden samengevoegd en alle maatregelen worden genomen zodat deze niet herleid kunnen worden naar individuele personen.
Uw rechten als patiënt
U hebt het recht op inzage van uw eigen persoonsgegevens. U kan deze opvragen, inkijken, corrigeren en eventueel wijzigen. In bepaalde gevallen kan u ook vragen om de verwerking van de gegevens tijdelijk te beperkten. Deze vragen kunnen enkel geweigerd worden indien deze een ernstige bedreiging vormen voor uw gezondheid. Een vraag tot het verwijderen van persoonsgegevens of beperking van de verwerking ervan kan enkel indien er geen wettelijke verplichtingen op de verwerking en bewaartermijnen van deze gegevens rusten. Vragen tot inzage in uw dossier kan u richten aan uw huisarts. Bij vragen of klachten kan u ook steeds bij uw arts of zorgverlener terecht.
Indien u een inbreuk vermoedt op de verwerking van uw persoonsgegevens en uw arts of zorgverlener kan geen uitsluitsel bieden, hebt u de mogelijkheid een klacht neer te leggen bij de Gegevensbeschermingsautoriteit.
© 2025 Praktijk De Kruisbaan. All rights reserved
Vertegenwoordigers
Vertegenwoordigers
Dr. Karolien en dr. Annemie ontvangen samen vertegenwoordigers op afspraak.
Een afspraak kan ingepland worden via de agenda van dr. Karolien onder de locatie ‘Vertegenwoordigers’. Deze afspraken worden steeds op woensdagmiddag gepland.
Gelieve op jaarbasis niet meer dan 3 afspraken te maken.
© 2025 Praktijk De Kruisbaan. All rights reserved
Patiënten
Patiënten
Consultatie
Om wachttijden te vermijden, wordt er enkel op afspraak gewerkt. Indien er geen afspraken meer vrij zijn, aarzel dan niet om telefonisch contact op te nemen!
Er kan eenvoudig online een afspraak gemaakt worden via deze link of na telefonisch contact.
Enkele tips:
- Gelieve steeds uw identiteitskaart mee te brengen op consultatie.
- Maak uw afspraak bij voorkeur online, dat bespaart telefoongerinkel tijdens de consultatie.
- Maak meerdere afspraken indien je niet alleen op consultatie komt, op die manier kan er voor iedereen voldoende tijd worden voorzien.
- Kom op tijd.
- Voor het verplaatsen van een afspraak, maak je een nieuwe afspraak en annuleer je de initiële afspraak. Indien niet meer mogelijk, gelieve telefonisch contact op te nemen.
- Verwittig tijdig indien u een gemaakte afspraak niet kunt nakomen.
In geval van herhaaldelijk niet tijdig verwittigen, kan het niet nakomen van een gemaakte afspraak aangerekend worden. - Indien er een pre-operatief of uitgebreid onderzoek (vb. verzekeringsonderzoek, gynaecologisch onderzoek) dient te gebeuren, kunnen er 2 afspraken na elkaar gemaakt worden. Zo kan er voldoende tijd worden voorzien, de prijs voor de consultatie wijzigt niet.
- Dringende gevallen worden tussen de consultatie door opgevangen, bij voorkeur na telefonische aanmelding. Hierdoor kan de wachttijd oplopen, waarvoor hopelijk begrip.
Uiteraard kan je niet voorzien wanneer je ziek wordt en zal je bij acute problemen steeds zo snel mogelijk verder geholpen worden.
Huisbezoeken
Gelieve, in de mate van het mogelijke, op raadpleging te komen. De omstandigheden voor onderzoek en behandeling zijn immers optimaal binnen de praktijkruimte: het medische dossier is bij de hand, al het nodige onderzoeksmateriaal is aanwezig, … .
Huisbezoeken worden voorbehouden voor patiënten die om gezondheidsredenen niet zelf naar de praktijk kunnen komen.
Dringende gevallen krijgen steeds voorrang.
Huisbezoeken kunnen alleen telefonisch aangevraagd worden, bij voorkeur voor 11u00, op het telefoonnummer: 015 680 340.
Graag steeds vermelden van naam en adres, bijzondere afspraken om huis te kunnen betreden indien van toepassing.
Telefonische bereikbaarheid
Praktijk De Kruisbaan is dagelijks telefonisch bereikbaar tussen 8u00 en 18u00.
Uitzonderlijk wordt er doorverwezen naar een collega in de buurt of vroeger naar de wachtdienst.
Dit zal tot een minimum beperkt worden, maar zal soms noodzakelijk zijn om te kunnen deelnemen aan opleidingen.
Attesten en resultaten
Gelieve voor het invullen van attesten en formulieren steeds op raadpleging te komen.
Uw huisarts mag enkel attesten schrijven die stroken met de waarheid: valse attesten zullen steeds geweigerd worden.
De huisarts schrijft medicatie voor voor een bepaalde periode. Gelieve op het einde van die periode persoonlijk langs te komen voor een controle en het vernieuwen van de medicatie.
Er worden geen voorschriften meegegeven aan familieleden of afgehaald zonder consultatie.
Het opvragen van onderzoeks- en laboresultaten kan telefonisch.
Gelieve het gesprek zo kort mogelijk te houden en voor een uitgebreide bespreking steeds langs te komen op raadpleging. Op die manier worden storende, langdurige telefoongesprekken tijdens de consultatie vermeden.
Technische prestaties
U kan bij uw huisarts onder andere terecht voor:
- Bloedafname, urine-onderzoek, stoelgangsonderzoek
- Elektrocardiogram
- Verwijderen van oorproppen
- Hechtingen en wondzorg
- Kleine heelkunde: verwijderen van huidletsels, wratten, ingegroeide teennagel, …
- Gynaecologisch onderzoek en afname van uitstrijkjes
- Zwangerschapstest en -begeleiding
- Zuigelingenzorg en pediatrie
- Reisadvies
- Vaccinaties
- Psychosociale problematiek
- Preventieve onderzoeken (soa-screening, uitstrijkje, dikkedarm/borstkanker, …)
- Pre-operatieve onderzoeken
- Palliatieve thuiszorg
GMD
Een globaal medisch dossier (GMD) houdt in dat je huisarts alle belangrijke medische gegevens (operaties, chronische ziekten, verslagen van andere zorgverleners, medicatie, …) overzichtelijk verzamelt. Hierdoor kan er een betere individuele begeleiding en overleg tussen verschillende zorgverleners gegarandeerd worden. Dit dossier zorgt ervoor dat je huisarts een totaalbeeld heeft van je gezondheidstoestand en kan er beter beoordeeld worden welke onderzoeken nodig/overbodig zijn en of de huidige behandelingen niet in strijd zijn met elkaar.
Het GMD is gratis voor iedereen: de jaarlijkse bijdrage (€30) wordt volledig terugbetaald door uw ziekenfonds. Bovendien krijgt u 30% vermindering op het REM-geld voor een raadpleging bij of een huisbezoek door je eigen huisarts en een verhoogde terugbetaling voor een consultatie bij een geneesheer-specialist na doorverwijzing via de eigen huisarts.
Het terugbetalingstarief is afhankelijk van de categorie waartoe je behoort (vermeld op jouw kleefbriefje).
Indien gewenst, kan je een GMD openen door ernaar te vragen tijdens een raadpleging of huisbezoek. Ouders dienen dit voor hun kind(eren) aan te vragen. Een GMD dient jaarlijks verlengd te worden.
Bij verhuis of wijziging van huisarts kan het dossier, op jouw vraag, eenvoudig worden doorgegeven aan de nieuwe huisarts.
© 2025 Praktijk De Kruisbaan. All rights reserved
Praktijk
Patiënten
Consultatie
Om wachttijden te vermijden, wordt er enkel op afspraak gewerkt. Indien er geen afspraken meer vrij zijn, aarzel dan niet om telefonisch contact op te nemen!
Er kan eenvoudig online een afspraak gemaakt worden via deze link of na telefonisch contact.
Enkele tips:
- Gelieve steeds uw identiteitskaart mee te brengen op consultatie.
- Maak uw afspraak bij voorkeur online, dat bespaart telefoongerinkel tijdens de consultatie.
- Maak meerdere afspraken indien je niet alleen op consultatie komt, op die manier kan er voor iedereen voldoende tijd worden voorzien.
- Kom op tijd.
- Voor het verplaatsen van een afspraak, maak je een nieuwe afspraak en annuleer je de initiële afspraak. Indien niet meer mogelijk, gelieve telefonisch contact op te nemen.
- Verwittig tijdig indien u een gemaakte afspraak niet kunt nakomen.
In geval van herhaaldelijk niet tijdig verwittigen, kan het niet nakomen van een gemaakte afspraak aangerekend worden. - Indien er een pre-operatief of uitgebreid onderzoek (vb. verzekeringsonderzoek, gynaecologisch onderzoek) dient te gebeuren, kunnen er 2 afspraken na elkaar gemaakt worden. Zo kan er voldoende tijd worden voorzien, de prijs voor de consultatie wijzigt niet.
- Dringende gevallen worden tussen de consultatie door opgevangen, bij voorkeur na telefonische aanmelding. Hierdoor kan de wachttijd oplopen, waarvoor hopelijk begrip.
Uiteraard kan je niet voorzien wanneer je ziek wordt en zal je bij acute problemen steeds zo snel mogelijk verder geholpen worden.
Huisbezoeken
Gelieve, in de mate van het mogelijke, op raadpleging te komen. De omstandigheden voor onderzoek en behandeling zijn immers optimaal binnen de praktijkruimte: het medische dossier is bij de hand, al het nodige onderzoeksmateriaal is aanwezig, … .
Huisbezoeken worden voorbehouden voor patiënten die om gezondheidsredenen niet zelf naar de praktijk kunnen komen.
Dringende gevallen krijgen steeds voorrang.
Huisbezoeken kunnen alleen telefonisch aangevraagd worden, bij voorkeur voor 11u00, op het telefoonnummer: 015 680 340.
Graag steeds vermelden van naam en adres, bijzondere afspraken om huis te kunnen betreden indien van toepassing.
Telefonische bereikbaarheid
Praktijk De Kruisbaan is dagelijks telefonisch bereikbaar tussen 8u00 en 18u00.
Uitzonderlijk wordt er doorverwezen naar een collega in de buurt of vroeger naar de wachtdienst.
Dit zal tot een minimum beperkt worden, maar zal soms noodzakelijk zijn om te kunnen deelnemen aan opleidingen.
Attesten en resultaten
Gelieve voor het invullen van attesten en formulieren steeds op raadpleging te komen.
Uw huisarts mag enkel attesten schrijven die stroken met de waarheid: valse attesten zullen steeds geweigerd worden.
De huisarts schrijft medicatie voor voor een bepaalde periode. Gelieve op het einde van die periode persoonlijk langs te komen voor een controle en het vernieuwen van de medicatie.
Er worden geen voorschriften meegegeven aan familieleden of afgehaald zonder consultatie.
Het opvragen van onderzoeks- en laboresultaten kan telefonisch.
Gelieve het gesprek zo kort mogelijk te houden en voor een uitgebreide bespreking steeds langs te komen op raadpleging. Op die manier worden storende, langdurige telefoongesprekken tijdens de consultatie vermeden.
Technische prestaties
U kan bij uw huisarts onder andere terecht voor:
- Bloedafname, urine-onderzoek, stoelgangsonderzoek
- Elektrocardiogram
- Verwijderen van oorproppen
- Hechtingen en wondzorg
- Kleine heelkunde: verwijderen van huidletsels, wratten, ingegroeide teennagel, …
- Gynaecologisch onderzoek en afname van uitstrijkjes
- Zwangerschapstest en -begeleiding
- Zuigelingenzorg en pediatrie
- Reisadvies
- Vaccinaties
- Psychosociale problematiek
- Preventieve onderzoeken (soa-screening, uitstrijkje, dikkedarm/borstkanker, …)
- Pre-operatieve onderzoeken
- Palliatieve thuiszorg
GMD
Een globaal medisch dossier (GMD) houdt in dat je huisarts alle belangrijke medische gegevens (operaties, chronische ziekten, verslagen van andere zorgverleners, medicatie, …) overzichtelijk verzamelt. Hierdoor kan er een betere individuele begeleiding en overleg tussen verschillende zorgverleners gegarandeerd worden. Dit dossier zorgt ervoor dat je huisarts een totaalbeeld heeft van je gezondheidstoestand en kan er beter beoordeeld worden welke onderzoeken nodig/overbodig zijn en of de huidige behandelingen niet in strijd zijn met elkaar.
Het GMD is gratis voor iedereen: de jaarlijkse bijdrage (€30) wordt volledig terugbetaald door uw ziekenfonds. Bovendien krijgt u 30% vermindering op het REM-geld voor een raadpleging bij of een huisbezoek door je eigen huisarts en een verhoogde terugbetaling voor een consultatie bij een geneesheer-specialist na doorverwijzing via de eigen huisarts.
Het terugbetalingstarief is afhankelijk van de categorie waartoe je behoort (vermeld op jouw kleefbriefje).
Indien gewenst, kan je een GMD openen door ernaar te vragen tijdens een raadpleging of huisbezoek. Ouders dienen dit voor hun kind(eren) aan te vragen. Een GMD dient jaarlijks verlengd te worden.
Bij verhuis of wijziging van huisarts kan het dossier, op jouw vraag, eenvoudig worden doorgegeven aan de nieuwe huisarts.
© 2025 Praktijk De Kruisbaan. All rights reserved
Team
Team
Visie
Als huisartsen vinden we het belangrijk om te kunnen werken volgens de huidige wetenschappelijke richtlijnen en op de hoogte te blijven van nieuwe inzichten. Om met de stand van zaken te kunnen bij blijven, volgen we regelmatig extra opleidingen en bijscholingen.
Af en toe kan het gebeuren dat hierdoor een lichte wijziging in consultatieschema optreedt.
Gezien in onze moderne maatschappij een multidisciplinaire zorgaanpak niet meer weg te denken is, wordt er dan ook belang gehecht aan een goede samenwerking met andere gezondheidswerkers (onder andere thuisverpleging, kinesisten, logopedisten, diëtisten, omgevende ziekenhuizen en specialisten, mutualiteit, …) om tot de best mogelijke zorg te kunnen komen.
De geldende tarieven zijn conform de RIZIV-normen.
Om de patiënt te beschermen tegen onaangename financiële verrassingen, worden er immers afspraken gemaakt tussen ziekenfondsen en zorgverleners over de tarieven. Wie het akkoord aanvaardt, respecteert de officiële tarieven en mag geen ereloonsupplementen vragen.
Artsen

Dr. Karolien Verschueren
Zij studeerde af als arts aan de Katholieke Universiteit van Leuven in 2014. Nadien vervolledigde zij haar opleiding tot huisarts in de huisartsenpraktijk van dr. Kristel Van Craenenbroeck te Eppegem.
Tijdens haar studie volgde zij reeds enkele aanvullende opleidingen, waaronder elektrocardiografie te Leuven, spirometrie te Antwerpen, Kind en Gezin en opleiding tot coördinerend en raadgevend arts te Vilvoorde.
Op 17 oktober 2016 is zij van start gegaan met haar eigen huisartsenpraktijk aan de Leuvensebaan in Putte, waar zij opgroeide. In maart 2024 breidde haar huisartsenpraktijk uit en werd Praktijk De Kruisbaan, gelegen aan de Schrieksesteenweg in Putte, geboren.
Dr. Karolien is tevens aangenomen geneesheer bij defensie en politie.
Sinds 2017 is zij ook actief als CRA in het woonzorgcentrum Heilig Hart te Putte.

Dr. Annemie Meesschaert
Zij studeerde af als arts aan de Katholieke Universiteit van Leuven in 2008. Nadien vervolledigde zij haar opleiding tot huisarts in de Universitaire Groepspraktijk Leuven, Dienst inwendige ziekten van het Heilig Hart Leuven en bij dr. Greta Teugels te Kortenberg.
Dr. Annemie volgde tijdens haar studies enkele aanvullende opleidingen, waaronder elektrocardiografie, spirometrie en Kind en Gezin. Na haar benoeming tot huisarts deed ze diverse vervangingen, specialiseerde zij zich enkele jaren in de anesthesie In Gasthuisberg en ZNA Middelheim en werkte ze op de dienst cardiologie van het Universitair Ziekenhuis Antwerpen als toegevoegd arts.
In januari 2015 startte zij als huisarts in Putte, aanvankelijk in de Dokterspraktijk Putte, maar vanaf maart 2024 vervoegt zij dr. Karolien in Praktijk De Kruisbaan.
Dr. Annemie is tevens aangenomen geneesheer bij defensie en politie.
© 2025 Praktijk De Kruisbaan. All rights reserved
Classic Business
Connecting you to your best opportunities
We put people first with everything we do, giving you great advice.
Thinking from the idea to the final solution
With a history in consultancy we’ve evolved to be of a leading partners.
We elevate the vision and the strategy
Our main aim is to help make you and your business more successful.
Graphic Design
Value added activity to beta test capitalize on low hanging fruit to identify a ballpark.
SEO Consultancy
Bring to the table win-win survival strategies to ensure proactive going forward.
Reporting & Analysis
Capitalize on low hanging fruit to identify a ballpark value added activity to beta test.
Social Marketing
Leverage agile frameworks to provide a robust synopsis for high level overviews.
How we do it
We are a serious data driven marketing agency
Organically grow the holistic world view of disruptive innovation workplace diversity and empowerment. Leverage agile frameworks to provide a robust synopsis for high level overviews iterative approaches.
Who we are
We are your consultants and skilled collaborators
Leverage agile frameworks to provide a robust synopsis for high level overviews. Iterative approaches to corporate strategy foster collaborative thinking to further the overall value proposition.
A good company
“ We believe in great details, and we also believe in businesses that keep that in our mind all days, everyday. ”
⸺ Enterprise Client
News
Insights &
latest thoughts
Further the overall value proposition organically grow the holistic world view.
Leverage agile frameworks to provide a robust synopsis for high level overviews.